Reviews

Gudereit logo transparant
 

Leo, Herent

Fietsen is mijn leven, maar ik heb een broertje dood aan fietsen poetsen. En ik ben helemaal niet te spreken over technische problemen. Van mij mag het allemaal soepel en gemakkelijk draaien met geen of weinig mankementen. Toen aan mij 5, of was het 6 jaar geleden een Gudereit Trekking fiets werd voorgesteld met Rohloff 500/14 was ik eigenlijk direct verkocht. Ik heb het mij niet beklaagd. Het is niet ongewoon dat mijn fiets 3.000 tot 4.000 km met geen poetsdoek in contact komt. Met de eerste Gudereit heb ik ruim 53.000 km afgelegd. Omwille van een ongeval is de kader gebroken. Ondertussen gaat mijn 2de Gudereit al ruim 49.000 km mee en nog steeds geen echte problemen. Niet dat de fiets niet afziet. Ik rijd door weer en wind, over sneeuw en ijs als het moet, zelfs met strenge vorst. In alle eerlijkheid : er zijn al mankementjes geweest, ook met de Rohloff, maar ze zijn beperkt en gewoonlijk kan herstel wachten tot de volgende onderhoudsbeurt. Nee, doe mij maar een lekkere betaalbare Gudereit.
Gudereit logo transparant
 

Wielfried

Omdat ik al lang van plan was om eindelijk eens een nieuwe fiets ‘voor dagelijks gebruik’ te kopen, bracht ik een bezoek aan Bike Sportive. Er stonden heel wat mooie fietsen tentoongesteld. Eén fiets sprong er werkelijk uit en trok dadelijk mijn aandacht, een Gudereit ……………. Een prachtfiets! Intussen was Mick er komen bijstaan en gaf hij uitleg over enkele andere fietsen. Ik hoorde Mick wel praten maar eigenlijk luisterde ik niet echt. In m’n binnenste stond het al vast: als ik een nieuwe fiets zou kopen, zou het deze Gudereit zijn en anders geen. Ik nam er een optie op en spoedde me naar huis om aan m’n vrouw te vertellen dat ik mijn droomfiets gezien had. Waarom niet? zei ze. Dus wij beiden terug naar Bike Sportive. Toen ze de fiets zag, was ook mijn vrouw dadelijk verkocht en de fiets vijf minuten later eveneens… Intussen heb ik met mijn stevige lichtgewicht Gudereit al vele honderden kilometers afgelegd en is het, met beide handen op het comfortabel stuur, iedere kilometer genieten.
Gudereit logo transparant
 

Ton van D. uit Brabant

Graag wil ik mijn positieve ervaringen met mijn recent aangeschafte Gudereit fiets SX-R 4.0 delen.Na 3 weken zitten er de eerste 500 km erop overwegend woon/werk kilometers. Wat is dit een geweldige fiets die volledig voldoet aan mijn wensen. Fijn, goed zittend, en stabiel frame, een fantastisch schakelende Rohlofs naaf, geweldig werkende remmen, uitstekende verlichting en super stille aandrijfriem doen allemaal uitstekend hun werk .
En dat allemaal voor die prijs. Dan geef ik toch een hele lange neus naar "de grote merken", waar de consument de vis wel erg(veel te) duur betaald. Met vriendelijke groet uit Brabant
Gudereit logo transparant
 

Geert M.

ik geniet nog elke dag van mijn fiets!! 't is echt een superding!! zit nu bijna op 9000k..... fijne feestdagen!
gudereitlogo transparant groot
 

Corstiaan uit M.

Ik rijd al sinds 2008 op de Gudereit LCM. Destijds heb ik deze fiets gekocht omdat: -hij afgemonteerd is met kwalitatief goede onderdelen -het gewoon een stoere fiets is -een laag totaal gewicht heeft -zodra je er voor de 1e keer op weg rijdt, je er gelijk op thuis voelt Ik gebruik hem om naar mijn werk te fietsen en natuurlijk ook om de deur. Ik heb gekozen voor een Shimano Nexus 8, omdat dat voor mij voldoet en de totaalprijs onder de €1000,- bleef.
Nu moet je weten dat ik ook fanatiek mountainbike. Dus met de LCM wordt af en toe ook wel eens flink mee geragd. Die fiets geeft echt geen krimp en ik rij er al die jaren probleemloos op. Laatst was de conus van de voornaaf aan vervanging toe. Ik kwam er achter dat de kogeltjes aan 1 zijde waren beschadigd en de conus dus ook. Na een stuk of 7 fietsenwinkels in Delft en Den Haag bezocht te hebben, gaf de een na de ander te kennen dat ze de conus niet konden leveren. Toen toch maar met Mastbergen gebeld wat zij konden betekenen, omdat daar tenslotte mijn fiets ook vandaan komt. En met de gedachte dat de kans dat die onderdelen daar bekend zijn of op voorraad liggen het grootst is.
Renkum is voor mij niet naast de deur, dus de oude conus maar naar ze toe gezonden. Carlo heeft flink zijn best gedaan, maar helaas niets op voorraad. En Shimano kon inderdaad de conus niet meer leveren. Als service van GUDEREIT een nieuwe voornaaf gekregen die ik zelf heb laten omspaken. Dat noem ik nog eens een top service. En ik ben werkelijk heel erg te spreken over de manier waarop ik geholpen ben, echt super! En Carlo nogmaals bedankt.
Ook wel leuk om te melden is dat mijn collega laatst ook een nieuwe fiets voor hemzelf en zijn vrouw zocht. Hij is zo´n figuur die hij altijd maanden bezig is om dingen uit te zoeken op internet, voordat hij uiteindelijk een beslissing neemt. Ik heb hem uiteraard verteld over mijn ervaringen met de LCM en hij heeft dat even in laten dalen. Inmiddels heeft hij 2 Gudereit fietsen gekocht en is er laaiend enthousiast over. Voor mij natuurlijk ook leuk, vooral omdat ik weet hoe moeilijk hij soms te overtuigen is! Kortom is ben erg tevreden met mijn fiets en kan hem iedereen van harte aanbevelen. Bovendien is de service die ik kreeg ook top. Groeten
gudereitlogo transparant groot
 

Geert M.

een sublieme bike. fietsen is leuk; fietsen is fun.... nou, vergeet het maar! in juni 2014 fietste ik een maand op een derailleur-fiets in normandie en moest ik gemiddeld 5x per dag uit het zadel om mijzelf, mijn fiets en mijn bagage omhoog te duwen. afschuwelijk gewoon. temeer daar juist dán een aanval op mij geopend werd door een bloeddorstige daas of iets dergelijks..... dat moet anders, dacht ik toen en.... dat werd ook anders.
begin juli was ik terug en begon het internet af te stropen op zoek naar goede lange-afstands fiets. daar nam ik een week voor. dat bleek genoeg te zijn. 8 juli stond ik voor de deur van de firma Mastbergen in Renkum. ik weet het nog goed: het regende pijpenstelen! ik had smorgens om 9 uur gebeld met het verzoek of ze een GUDEREIT SXR 4.0 rijklaar voor me wilden maken. ik was er om 10uur; hij was nog niet klaar, maar of ik even een proefritje wilde maken op het etalage-model. ik in de stromende regen eropuit en na 2 minuten terug: hij is verkocht!, riep ik nog vóór ik de drempel over was! om 11 uur was mijn fiets klaar en om 13 uur stond hij veilig en wel in mijn schuurtje. om het uur even kijken hoe mooi hij was en of hij er nog stond..... de dagen daarna had ik alle tijd om hem eens even echt uit te proberen, voor zover dat in het vlakke nederland mogelijk is, natuurlijk. maar wat was ik blij met mijn aankoop!
allereerst de ROHLOFF-naaf die heerlijk soepel en snel schakelt, ook als je stilstaat voor een stoplicht, bijv. dan de snaar ipv de ketting. denk je eens in: nooit geen smerige handen meer of om de 5000km een nieuwe omleggen! de verlichting, de remmen, de trappers, alles toppie gewoon! kan niet beter! wat ziet die fiets er gelikt uit! en wat straalt de kwaliteit ervan af! en.... wat is die prijs dan bescheiden in vergelijking met soortgenoten. een week na aanschaf begon ik aan de santiago-fietsroute. nu moest hij zichzelf maar eens écht bewijzen. in de bergen, op rabberige wegen, in de hitte of de regen. met deze fiets was het fun, echte fun. frankrijk doorkruiste ik alsof ik over het asfalt zweefde. en later, de bergen? natuurlijk was het hard werken en liters zweet afwateren, maar het fijne was: het was allemaal goed te doen en ik kon ze vanuit het zadel behappen. gewoon stug doortrappen met de rohloff in zijn 1! met regen, op gravel, sintels en hobbelige wegen; de SXR was ten alle tijden goed beheersbaar en gedroeg zich voortreffelijk!
tot slot: op één van mijn eenzame nachten in mijn tentje op het spaanse hoogland kreeg ik bezoek van een stel wilde zwijnen. ik schrok me te pletter, want een held ben ik niet. toch durfde ik door een kiertje naar buiten te gluren. en wat zag ik in het bleekblauwe maanlicht? de zwijnen-familie, helemaal in extase van mijn fiets! na alle lof over deze fiets toch nog 1 fiks punt van kritiek nl. de fietsbel! da's echt een barreltje!
Gudereit logo transparant
 

Astrid en Matthijs van D.

Even een berichtje uit Vietnam: we hebben nu ca. 1300 km gefietst vanuit Hanoi in drie en een halve week We fietsen nog ca. twee weken voor de laatste 700 km naar Saigon. We fietsen bijna het gehele traject langs Highway 1A (veel meer zijn er niet) een soort brede provinciale weg waar echt alles langs gebeurt van vrachtautoreparatie tot eenden slachten. De fiets staat in Vietnam op de laatste plaats in de verkeersrangorde: eerst vrachtwagens, bussen, auto's en dan heel veel brommers (echt honderdduizenden) en dan pas fietsen. De Gudereits houden zich prima staande tusen de Koga' s van allerlei Nederlandse wereldfietsers. Ook de Rohloff naaf bevalt mijn vrouw prima. Enkele foto's van de Gudereits in Vietnam houdt je tegoed want het downloaden lukt hier niet Groet, Astrid en Matthijs
Gudereit logo transparant
 

Tonny de V.

Inmiddels alweer twee weken thuis van mijn monstertocht stuur ik je even een berichtje over mijn ervaringen met de Gudereit LCR en vooral de Rohloffnaaf. Zoals je wel weet had ik op voorhand de nodige twijfels over de fiets. Over het waarom hiervan was echter geen duidelijke reden te bedenken. Inmiddels weet ik wel hoe dat kwam. Het kan louter en alleen komen door de aankoopprijs. Als je die immers vergelijkt met de andere bekende merken, dan is de LCR veel voordeliger in aanschaf. Ik vermoed dat hierdoor mijn twijfels waren ontstaan. Als je bekijkt welke prijzen er voor de merken, Idworx, Santos, Koga en Giant worden gehanteerd dan scheelt dat veel met de LCR van Gudereit en ik bedoel dan ook ‘erg veel’. Nou, ik kan je vertellen dat de LCR niets minder is dan bv Koga. Ik heb tijdens mijn tocht samen gereden met meerdere fietsers, die op een Koga reden. Als je dan tijdens een beklimming ziet hoeveel winst je haalt met mijn Rohloffnaaf ten opzichte van een derajeur, dan kan ik daar alleen maar zeer tevreden over zijn. Wanneer zij kleiner moeten schakelen, hoor je regelmatig het geknars en gekraak van de derajeur, terwijl ik met de Rohloff gewoon kan blijven doortrappen en in dezelfde regelmatige stappen steeds één versnelling(of meerdere tegelijk) kleiner of groter kan schakelen. Hierdoor werden de verschillen al meteen gemaakt. Het is niet alleen dat, maar ook nog eens het gemak, waarmee het schakelen gaat. Je kan eenvoudig niet verkeerd schakelen. Wat ook erg prettig is, wanneer je stil staat kan je gewoon eerst de juiste versnelling kiezen vòòr je weer op de fiets stapt. Dit is vooral fijn als je bergop fietst. Met een derajeur kan je uitsluitend schakelen wanneer je fietst. Dit wat betreft de Rohloff. De hydraulische Magura remmen zijn van een dusdanige perfecte kwaliteit. Dat kan niet beter. Geen schuin/scheef afgesleten remblokken meer. Naarmate de slijtage vordert, hoef je nooit de blokken opnieuw af te stellen. Ze blijven altijd onder dezelfde hoek op de velg staan. Wanneer de blokken slijten, kan je met een simpel wieltje op de handgreep de remmen strakker zetten. Als de blokken zijn versleten, draai je dat wieltje helemaal terug en schuif de oude blokken eruit en de nieuwe erin. Zonder verder iets aan de afstelling te hoeven veranderen. Als je kijkt naar andere fietsen, zie je dat je met ‘ingeklikte’ pedalen, de voorkant van de schoenen tegen het voorwiel komen als het stuur wat verder gedraaid wordt. Dit is bij de LCR niet het geval. Ook het stuurgedrag, heel belangrijk, is uitstekend. Ik heb verschillende keren, in afdalingen, de 80 km/u gehaald zonder problemen. En dit met 30 kilo aan bepakking op en aan de fiets. Mijn medefietsers op de Koga konden mij dan niet bijhouden, vooral door het veel mindere stuurgedrag ervan. Het frame van de LCR is langer en geeft daardoor een veel stabielere wegligging. Kortom niets dan lof voor deze fiets. Ik durf, door mijn ervaringen met de LCR, met een gerust hart iedereen deze fiets aan te raden. Vooral omdat ik hem gedurende mijn ‘monstertocht’ van 5500 kilometer erg zwaar heb belast. Nooit in de problemen gekomen en daar gaat het om. Wanneer er mensen zijn, die nog twijfelen over de keuze tussen Rohloff of derajeur, dan adviseer ik hen om voor de Rohloff te kiezen. Erg prettig is de ervaring dat ‘Mastbergen fietsen’ mij op mijn tocht steeds is blijven volgen en mij ook regelmatig heeft gebeld om te vragen of alles goed verliep. Dat is nog eens service en een erg fijn gevoel dat, wanneer er onverhoopt problemen zouden optreden, zij er altijd voor me waren. Ik wil ‘Mastbergen fietsen’ dan ook hartelijk bedanken voor de getoonde belangstelling en service onderweg op mijn tocht. Met vriendelijke groeten, Tonny de V.
Gudereit logo transparant
 

Ruth C. Utrecht

Beste mensen, Twee weken geleden heb ik mijn Gudereit LC-R bij jullie opgehaald. Ik ben er gelijk mee naar Utrecht gefietst, heerlijk. Flinke wind tegen, Grebbeberg op en af, hij reed verrukkelijk. Ik geniet er elke dag van. Een geweldige fiets, waar ik voortdurend reclame voor maak. Bedankt voor de levering ervan en vriendelijke groeten, Ruth C
Gudereit logo transparant
 

Rob D. uit Arnhem

SX-C : perfecte stadsfiets
Sinds een aantal maanden gebruik ik de SX-C om van en naar mijn werk te fietsen (8 km enkele reis). Bevalt me echt prima, omdat de ketting beschermd is, heb je daar eigenlijk geen onderhoud aan, en de 8 versnellingsnaaf is ruim voldoende om alle heuveltjes in mijn omgeving op te komen. Kortom :een echte aanrader !!